Середа, 20 червеня, 2018
КУРС НБУ
USD
26.44
EUR
30.50
RUB
0.412

Безглузду рекламу створюють розумні люди для обмежених споживачів

реклама

Реклама є одним із тих явищ, які дратують найбільше у житті. Вона всюди: на екранах телевізорів, в інтернеті, в поштових скриньках, на вулицях… Подивившись чергову порцію рекламних роликів, які переривають улюблений фільм, людина мимоволі замислюється, хто витрачає гроші на створення безглуздої реклами непотрібних товарів або послуг. Але якщо є товар, то є і споживач. До того ж, створюють рекламу найчастіше розумні люди, які вважають свою аудиторію обмеженою.

Сучасна молодь, мабуть, і уявити не може часи, коли на нашому телебаченні не було реклами. Раніше паузи між передачами, які, до речі, починалися точно за програмою, заповнювалися мультфільмами, кінозамальовками або демонстрацією красивих малюнків під приємну музику. У крайньому випадку, живий диктор (а не закадровий голос) міг нагадати програму передач.

Люди не дивляться рекламу на телеекрані

Мабуть, ні замовники, ні виробники реклами серйозно не займаються дослідженням впливу роликів на потенційних покупців-споживачів. Інакше, кількість реклами на телеекранах і частота її показів значно скоротилася б.

Більшість глядачів на початку 20-хвилинного рекламного блоку на українських телеканалах (за кордоном – не більше 2-3 хвилин) перемикають канал, виходять покурити або заварити чай чи каву, беруть у руки газету… Ті, хто все ж залишається перед екраном і дивиться рекламу, навряд чи сприймають побачене, швидше за все, їх увага зайнята чимось ще.

Реклама, яка дратує

Можна вважати, що головна мета реклами полягає у тому, щоб «втовкмачити» у свідомість потенційного покупця назву товару чи бренду. Мовляв, побачивши в магазині знайому торгову марку, рука сама мимоволі потягнеться до неї. Частка правди в цьому дійсно є – за рівних умов людина інстинктивно вибере «знайоме». Однак, останнім часом все частіше спостерігається зворотний ефект: якщо фільм чи захоплююче телешоу перервали у самий цікавий момент примітивним роликом про новий чай, чудодійні ліки або чергову суперкосметику, то людина принципово некупуватиме цей товар, навіть якщо він насправді якісний. Та й немає сенсу шукати щось нове, якщо уже є улюблені продукти.

Читайте також
Шахраї були, є і будуть: сучасні способи обману

Зворотний ефект викликає і багаторазове повторення одного і того ж ролика (особливо кілька разів за кілька хвилин). Виникає, як говорить персонаж Фрунзіка Мкртчяна з «Міміно», «сильний неприязнь», і хочеться на зло купити щось інше. До того ж, якість менш розрекламованих товарів часто не гірше, а ціна набагато приємніше.

Варто зазначити, що телеканали крім реклами, яка приносить їм непогані заробітки, «згодовують» глядачам у величезних кількостях і саморекламу: анонси своїх програм і фільмів. До того ж, не тільки з екранів – друковані видання буквально забиті анотаціями до прем’єр і біографіями всіх працівників телекомпанії. Та ще й часто у ранг «зірок» зводять дикторів, які читають з папірця або з «підказувачів» і не знають таблицю множення або плутають Австрію з Австралією.

Якісна реклама за невеликі гроші

Реклама в Україні дуже «малобюджетна». За гроші, які отримують вітчизняні рекламісти за свою роботу, на Заході ніхто і пальцем не ворухнув би. Справа не в тому, що в нашій країні рекламісти не цінують свою працю, скоріше клієнти не можуть або не хочуть витрачати більше.

Гарну рекламу в нашій країні вміють робити і роблять. Тільки замінюють дорогі декорації, комп’ютерні спец ефекти та інші елементи підручними засобами. Варто зазначити, що часто виходить дуже якісний продукт за невеликі гроші.

Неякісна реклама

На українському ринку, на жаль, велика кількість неякісної реклами. Рекламу, яка жахливо дратує, можна побачити, гортаючи  журнал або увімкнувши телевізор. І відбувається це не зі злого наміру рекламістів , а через те, що в нашій країні немає традицій рекламного бізнесу. 25 років тому рекламні агентства з’являлись фактично на порожньому місці. За рекламу взялися колишні інженери, поети, вчителі співів – усі, кому не лінь. Цей процес дуже добре описаний у Пелевіна в книзі «Generation П».

Читайте також
Державні дотації аргаріям дозволяють отримати надприбутки олігархам

Справжні професіонали у сфері реклами знають, що неякісну рекламу не можна демонструвати як мінімум через те, що вона відбиває бажання у потенційних клієнтів дивитися (тобто споживати продукт взагалі). Якщо у людей з’явиться стійка відраза до реклами, то вона перестане продавати товар. Власне, це вже відбувається: дуже багато споживачів принципово не купують товар, рекламна кампанія якого була безглуздою або просто «дістала».

Адресна реклама

В Україні дуже повільно розвивається такий напрямок реклами, як адресна розсилка – direct mail (за винятком мережевого маркетингу, але це зовсім інша тема). На Заході найефективнішою вважається реклама саме через пряме спілкування продавця зі споживачем.

У нас комівояжери, на жаль, не прижилися. «Хочеш схуднути – запитай мене як», «Ми – представники канадської оптової компанії…» – такі звернення викликають огиду. Таблички «Торговим агентам вхід категорично заборонений!» не поступаються за розміром вивісками з назвою компанії. А коли назустріч біжить дівчина в кольоровий куртці з питанням: «Які ви курите сигарети?», то відразу хочеться почати здоровий спосіб життя.

Читайте також
Зарплати в Україні стрімко зростають: наскільки краще стало жити

А якою буде ваша реакція на таке звернення: «Шановний Сергій Миколайович! Ми знаємо, що ви їздите на автомобілі «Тойота», так чому б вам не заїхати до нашого автосервісу «П’яте колесо»? Гарантуємо недороге і якісне обслуговування. Ваш персональний менеджер Василь Продан». Це і називається direct mail. На Заході більше половини листів у поштовій скриньці становить саме така пошта.

У нашій країні ви скоріше отримаєте шматок паперу, на якому наліпили купу нечитабельної інформації. Особисто до вас ніхто не звертається, а із сусідніх поштових скриньок стирчать такі ж листівки. В решті решт, ви навіть не читаєте, що там написано і відправляєте його в сміття.

Сучасні технології дозволяють з легкістю дізнатися, який автомобіль у Сергія Миколайовича, де і як він переважно відпочиває з друзями, як часто їздить у село до бабусі і що їй привозить – сьогодні не є таємницею.

Нікого не здивуєш інформацією про те, що смартфони стежать за господарями. Француз Даміан описав випадок із «підслуховуваням» Instagram. Він з сім’єю поїхав у гори, а смартфон перевів в економний режим. Гуляючи околицями на висоті 2300 м (де слабкий зв’язок), він вголос промовив, що збирається придбати маленький проектор з функцією Bluetooth. До того ж, сказав це іспанською. Даміан уточнює, що подібну покупку до цього ні з ким не обговорював, не писав про це у соцмережах, не вивчав у пошукових ресурсах. А наступного дня Instagram показує йому рекламу того самого проектора! Француз зробив висновок, що соцмережі за допомогою гаджетів підслуховують розмови навіть коли не знаходяться в активному режимі.

Пам’ятайте, що всі сайти, які ви відвідуєте, ваші запити і розміщені повідомлення спеціально навчена нейромережа ретельно відстежує, аналізує, а потім пропонує вам схожу інформацію, коли ви не очікуєте.

Поділитися в соц мережах
Залишити коментар

Вибір редакції

Дострокові вибори в Україні: тенденції та прогнози

Тема дострокових виборів періодично спливає в українському медіа-просторі. Прецеденти вже були: п...

7/6/2018

Focus Порошенко: таємна нелюбов до грошей і олігархів

Інтерв'ю президента Порошенка німецькому виданню Focus стало справжньою сенсацією: українці дізна...

15/5/2018

Нові правила реєстрації за місцем проживання: державна афера чи необхідність

У Міністерстві економічного розвитку і торгівлі планують змінити правила реєстрації громадян за м...

4/5/2018

Кримський міст: довгострокова головна біль Росії

З настанням травня наближається церемонія відкриття транспортного моста через Керченську протоку,...

2/5/2018